Voor de verwerking van uw administratie, kan u beroep doen op onze tarificatiedienst. Aan de hand van uw gewerkte prestaties worden alle nodige documenten afgedrukt en verwerkt.

 
Procedure

Inschrijving voor deze dienstverlening gebeurt d.m.v.:

in het kader van de gegevensdeling patiëntengegevens.

Nadat onze dienst deze 3 documenten ingevuld heeft ontvangen, zal u binnen de 2 weken een mail ontvangen met de nodige gegevens om te kunnen starten.

 

Bovenstaande documenten mag u mailen naar: zelfstandigeverpleging@i-mens.be

Of per post verzenden naar:

Zelfstandige Thuisverpleging i-mens
Gouverneur Roppesingel 13/1 
3500  Hasselt

 

BelangrijkHet is aan te bevelen om zich voor te stellen en persoonlijke gegevens door te geven aan elke mutualiteit en aan alle landsbonden. Dit kan vaak via mail. Als bijlage voegt men een kopie van het inschrijvingsbewijs van het RIZIV en de goedkeuring voor de derdebetalingsregeling toe.

 

De tarificatie gebeurt maandelijks en telkens herhaalt zich dezelfde procedure:

  1. U stuurt een mailtje naar zelfstandigeverpleging@i-mens.be om de verwerking te mogen uitvoeren. Indien nodig kunnen wij voorlopig nog aanpassingen doen.

 2. Wij verwerken de prestaties:

-      eventueel nog aanpassingen ingeven;

-      uitdrukken van verstrekkingenregister, verzamelstaten, bewijsstukken en overzicht uitbetaling van de verschillende landsbonden;

-      Het digitaal doorsturen van de magnetische dragers via het MyCareNet systeem.

 3. Het aanmaken van nieuwe zendingen en het doorsturen via het digitaal systeem die geweigerd werden o.w.v. een te hoog foutenpercentage              of andere problemen.

 4. De controle van de listings via MyCareNet

 5. Wij verwittigen u via mail zodra de administratie afgewerkt is, en bezorgen voorlopig, uw afgewerkte administratie per post terug.

 6. Elk van beide partijen kan op elk ogenblik het contract met een aangetekend schrijven of per mail opzeggen via ons stopzettingsformulier.                                                                                                                                                                                       

 

Kosten tarificatie
  • Bij de inschrijving voor het gebruik van deze dienstverlening wordt verzocht een éénmalig lidgeld van 45 te betalen. Dit bedrag wordt verrekend bij de eerste factuur.
  • Online tablet bedraagt 25€/maand.
  • Het volume aan werk is afhankelijk van de geleverde prestaties. De administratiekosten bedragen 2,9 % van de honoraria voor verpleegkundige verstrekkingen, berekend op basis van de prestaties vermeld op de met het oog op facturatie ingediende formulieren, maar dit aan een minimum kostprijs van 23,5€ per tarificatie.

            Vb)      In november leverde u voor een totaalbedrag van 2.500 € aan verzorgingen.

                        De administratiekosten bedragen 72,5 € + 15,225 € BTW = 87,73 €

 

Belangrijk: Voor het inlezen van de eID bij uw patiënt hebt u onze online toepassing 'Mobisoft' nodig. Deze moet apart en op afspraak geïnstalleerd worden op uw tablet.

 

In de kostprijs is inbegrepen:
  • Verwerken van alle gegevens
  • Uitdrukken van alle documenten: verstrekkingenregister (dagboek) en verzamelstaten
  • Het digitaal doorsturen van de magnetische dragers via het MyCareNet systeem
  • Het aanmaken van nieuwe zendingen en het doorsturen via het digitaal systeem die geweigerd werden o.w.v. een te hoog foutenpercentage of andere problemen
  • De controle van de listings via MyCareNet
  • Deze prijzen zijn exclusief 21% BTW, behalve het lidgeld.
  • Indien nodig bezorgen we u, uw afgewerkte administratie via de post terug. Hiervoor betaalt u per keer 5,00€.

 

2024: Tarieven (BTW incl.)
Tarificatiedienst + online: 2,9% (BTW excl.) + 25 euro per maand
  • Installatiekost Tarificatiegebruiker: 45 euro  (mandaten, volmachten, toegangen)
  • In de kostprijs tarificatiedienst is inbegrepen:

    • Verwerken van alle gegevens
    • Uitdrukken van alle documenten: verstrekkingenregister (dagboek),verzamelstaten, bewijsstukken,..
    • Het digitaal doorsturen van de magnetische dragers via het MyCareNet systeem
    • Het aanmaken van nieuwe zendingen en het doorsturen via het digitaal systeem die geweigerd werden o.w.v. een te hoog foutenpercentage of andere problemen
    • De controle van de listings via MyCareNet
 

 

Contact

Zelfstandige Thuisverpleging i-mens vzw
Gouverneur Roppesingel 13/1 (1ste verdieping)
3500 Hasselt

Algemeen nummer: 011/43 09 10

 

zelfstandigeverpleging@i-mens.be

 

maandag: 8u - 12u & 12.30u - 16.30u

dinsdag: 8u - 12u & 12.30u - 16.30u

woendsdag: 8u - 12u & 12.30u - 16.30u

donderdag: 8u - 12u & 12.30u - 16.30u

vrijdag: 8u - 12u